Green Cross Swedens Årsmöte 2015

Inbjudan till Green Cross Swedens event och årsmöte 2015:
Fukushima & The Lakota Man, Tiokasin Ghosthorse

En eftermiddag med samtal, filmvisning och med framträdande av Tiokasin Ghosthorse som spelar traditionell och modern Lakota flöjtmusik.

Vi bjuder in till ett spännande möte med Tiokasin Ghosthorse och Hasse Lisskog som visar trailern för dokumentären “Fukushima and The Lakota Man”. Filmen ifrågasätter konsekvenserna av kärnkraft, brytning av uran och kärnvapen. Därefter följer ett samtal utifrån ursprungsfolkets perspektiv om att leva i en värld med kärnkraft.

Frågan vi ställer oss är om det går att förändra våra värderingar för att vi alla ska kunna samexistera och leva i fred med varandra och jorden.

Medverkande:

Tiokasin Ghosthorse är från Cheyenne River Lakota (Sioux) Nation. Han är programledare och producent på First Voices Indigenous Radio. Han är en av de starka traditionella rösterna som hörs för ursprungsbefolkningars rättigheter.

Hasse Lisskog är producent och prisbelönt filmare. Han arbetar för TV4 världen över med internationella nyheter. Han har jobbat i 35 år med nyhetsbevakning och dokumentärer.

Tonia Moya med erfarenhet som ordförande för Green Cross Sweden har arbetat i många år med bland annat i freds- och försoningsprojekt i Afrika och för att uppmärksamma ursprungsbefolkningars rättigheter.

13.00 Samtal och filmvisning av trailern ”Fukushima and The Lakota Man”
14.00 Tiokasin Ghosthorse spelar traditionell Lakota flöjt
14.30 Paus
14.45 -15.45 Green Cross Sweden Årsmöte

Välkommen!

Samtalet förs genomgående på engelska. Inträde 50 kr och för GCS medlemmar fritt inträde.
Årsmötet leds av Mario Hytten, CEO Planetaire